lunes, 2 de noviembre de 2009

Relació dels dos mapes conceptuals: canvi conceptual sobre CTSE

Coneixements previs: La influència de la societat insereix a través de la ciència i produeix un canvi social i utilitza la tecnologia com a instruments per fer-ho. L’educació, influenciada per la societat, afavoreix l’aprenentatge amb les TIC i això representa l’era tecnològica.
Després de la PAC 1: La idea inicial sembla ser que defensa el determinisme tecnològic però sóc més partidària al determinisme sociològic.
Ciència i tecnologia: la tecnologia és subsidiària de la ciència, les teories no constitueixen res que sigui aliè als fets.
Ciència i societat: entre la tasca científica i l’activitat social no hi ha diferències, la influència de la societat en la ciència permet veure els factors socioculturals presents en les produccions científiques i són responsables de la representació de la realitat.
Tecnologia i societat: dues vessants (tecnològica i social). El tecnològic no aclareix el paper dels interessos socials en les innovacions tecnològiques, la tecnologia determina la història i evolució de la societat, és la societat que s’adapta a les NNTT. El social explica les transformacions socials inesperades, imprevisibles d’algunes innovacions tecnològiques, la tecnologia i les forces socials es condicionen per transformar la societat, els canvis tecnològics són conseqüència de les necessitats de la societat.
Conclusió: relació CTSE: l’educació està influenciada per una societat la qual els avenços tecnològics fan que aquesta societat prosperi tecnològicament segons les seves necessitats.

No hay comentarios:

Publicar un comentario